Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Egy úttörő brit program keretében több ezer fiatal tanulhatja meg a munkaerőpiacon és a mindennapi életben is nélkülözhetetlen puha készségeket (soft skills), mint az empátia, időgazdálkodás vagy a telefonos kommunikáció.
Esélyük sincs arra, hogy saját házat vegyenek, ezért inkább élményekre költenek a tizen- és huszonévesek, akik számára a felvágás, vagyis "flexelés" sem utolsó szempont.
Anyagi problémák, klímaváltozás, mentális problémák, vagy egyszerűen csak azért, "mert nem." Egyre több fiatal nő dönt úgy, hogy nem szeretne gyereket vállalni sem most, sem pedig a jövőben, pedig az elengedett diákhiteltől kezdve a CSOK-on át a kormány mindent megtesz annak érdekében, hogy ez ne így legyen.
A Z generáció tagjai, vagyis az 1996 és 2013 között született fiatalok nagy része év közben gyakornokként is dolgozik a tanulmányai mellett. Motiválásukban kiemelt szerepük van a munkavállalóknak - ehhez ad tippeket a Mind-Diák Szövetkezet.
Egyeseknek egy Cartier-óra, másoknak egy világkörüli út jelenti a luxust. A Budapesti Corvinus Egyetem kutatói megvizsgálták, mire vágynak a 23-25 évesek.
Még csak most lettek tizenévesek, de a cégek és a szolgáltatók már most árgus szemekkel figyelik őket. Ők az alfa, más néven Ipad-generáció, akik mire nagykorúak lesznek, már máshogy fognak kommunikálni, vezetni, bankolni, lakni és utazni, mint mi. De hogyan?
2050-ben diploma helyett a vizsgával nem megszerezhető szociális készségeken lesz a hangsúly, és a vezetői képességeket nem feltétlenül az iskolapadban, hanem a munkahelyi ranglétrát végig járva fogják megszerezni – derül ki az Adecco Csoport generációs felméréséből.
Lazányi Kornélia, az Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Karának dékánja szerint a munkáltatóknak nem kell félniük a Z-generációs munkavállalók alkalmazásától.
"15-20 évvel ezelőtt, a hagyományos tömegmédia korszakában, a fiatalok többnyire belátták, hogy nem lehet mindenki híres, nem lehet mindenki sztár, hanem egy adott korosztályban csak 15-20 olyan híres énekes vagy előadóművész van, akit többen ismernek" - mondta Guld Ádám médiakutató, kommunikációs szakember, hozzátéve, hogy ma a fiatalok számára "a láthatóság és az ismertség a siker egyértelmű és kizárólagos fokmérőjévé válik".
A most munkába lépő generáció könnyen váltogatja a munkahelyeit, de szívesen kezd saját vállalkozásba is. Tizedük külföldre menne dolgozni, de a megfelelő nyelvtudás hiányzik.